Pająki
Pająki

    Pająki

    Ogromne, owalne cienie rzucane z drzewnych koron. Pajęczyny grubości liny. Z takimi, niepokojącymi widokami przyszło nam się mierzyć po tym, jak planeta zaczęła krwawić...

       

    Jadowite

    Wszystkie pająki posiadają zaklęcia ofensywne związane z jadem.

        

    Pająk pospolity



    Wymagany poziom: 2

    Opis:

    Pająki kojarzą się raczej niekorzystnie. Wielki, owalny odwłok, liczne pary oczu i odnóża poruszające się w przerażającej asymetrii. Pajęcza trucizna może z powodzeniem sparaliżować muchę lub innego owada – tak było przed Erupcją Substancji. Wraz ze wzrostem rozmiarów pająka, jego trucizna nabrała na sile i dziś stanowi zagrożenie dla życia każdego nieuważnego adepta, który zechce przechadzać się po parku czy lesie.



    Taktyka:

    Pająk pospolity posiada parę zaklęć trucizny, jak i całkiem mocny atak podstawowy. Na szczęście, jego niska żywotność i niewielkie statystyki czynią z niego bardziej niedogodność niż zagrożenie.


    Występowanie: Podgrodzie

        

    Pająk włochaty



    Wymagany poziom: 2

    Opis:

    Włochate straszydła to niecodzienna mutacja pająka. Porastające cały odwłok mikroskopijne wypustki przewodzą napięcie elektryczne zdolne powalić dorosłego człowieka. Pozostawione przez dłuższy czas samym sobie włochate pająki są w stanie zebrać wystarczający ładunek napięcia elektrycznego, by dokonać prostej teleportacji na odległość do kilkudziesięciu metrów, toteż wyplenienie tych paskudztw jest wyjątkowo uciążliwe. Na szczęście, mimo mutacji, te stworzenia nie stanowią wielkiego zagrożenia dla wyćwiczonych adeptów.



    Taktyka:

    Pająk włochaty potrafi korzystać z zaklęć ofensywnych powietrza oraz trucizny, ponadto jest w stanie przyzwać budowlę ofensywną każdego żywiołu, więc przedłużony czas walki działa na niekorzyść przeciwnika. Na szczęście, żywotność szkarady jest bardzo niska, więc szybkie rozgniecenie potwora nie powinno sprawić trudności. Warto zapamiętać, że pająk włochaty posiada także bardzo silny atak podstawowy jak na istotę niskiego poziomu.



    Występowanie: Podgrodzie

       

    Pająk głębokiej mutacji



    Wymagany poziom: 3

    Opis:

    Pająk pospolite splatają swe pajęczyny w pobliżu źródeł Substancji, a niekontrolowane, z czasem ulegają dalszym mutacjom. Ich arsenał trucizn zostaje wzmocniony przez dodatkowe zdolności magiczne, a ubicie ich jest trudniejsze z racji narastających na ich skórę mikro płytek pancerza. Te istoty stają często na czele hord pajęczaków, jako zdolne używać swojej magii do niszczenia murów i ścian budynków, czyniąc strategiczne otwarcia dla reszty pajęczej plagi.



    Taktyka:

    Wzmocniona wersja zmutowanego pająka, potężniejsza w każdym aspekcie. Posiada zrównoważone pokłady zaklęć trucizny i powietrza, ponadto jest w stanie zniszczyć przyzwany budynek zaklęciem oblężniczym. Najniebezpieczniejszą bronią Pająka głębokiej mutacji pozostaje jego trucizna, która jest dodatkowo wzmocniona przez pasywny efekt. Na niższych poziomach, warto wykorzystać chowańca trucizny, by zminimalizować obrażenia pajęczego jadu.



    Występowanie: Jezioro Substancji

       

    Pająk pancerzak



    Wymagany poziom: 6

    Opis:

    Substancja działa w tajemnicze sposoby. Badania dowodzą, że w rzadkich przypadkach mutacji, następuje proces fuzji dwóch stworzeń, w jedno groźniejsze. Pająk pancerzak to dwa scalone, zmutowane pająki o dwa razy mocniejszym pancerzu, które regenerują swoje rany w mgnieniu oka. Te pancerne pajęczaki potrafią z powodzeniem wpełznąć do sklepu różdżek magicznych, poczynić sporo chaosu, przyjąć na siebie silne zaklęcia niszczące i wycofać się, po to, by powrócić następnego dnia. Jedna z największych mar podróżujących kupców i mieszkańców Cytadeli.



    Taktyka:

    Pająk pancerzak polega na swojej wielkiej żywotności i zdolnościach regeneracji. Warto uzbroić się w zaklęcia oblężnicze, jeśli regeneracja poczwary okaże się zbyt uciążliwa, by go zabić. Taktyką pancerzaka jest przeciągać walkę możliwie najdłużej, po to, by stopniowo nadgryzać i zatruwać przeciwnika. Zaleca się dobranie zaklęć ofensywnych wiatru i ognia, ponieważ pancerzak może przyzwać chowańca trucizny.

    Występowanie: Jezioro Substancji, Podgrodzie, Kanion Trolli

       

    Pająk chimera



    Wymagany poziom: 10

    Opis:

    Dwugłowe przerazy posiadające zazwyczaj paręnaście odnóży, a często nawet dwa odwłoki. Chimery to świadectwa niekontrolowanej mutacji i niebezpieczne stworzenia. Wielu czarodziejów lekceważy siłę ukoszenia pająka Chimery, kończąc przez to gdzieś w rowie... Te istoty są znacznie bardziej zabójcze niż ich mniej zmutowani kuzyni. Ci, którzy przeżyli spotkania z tymi okropnościami, wspominają, że chimery, pozostawione w spokoju wracają do zbiorników Substancji, w całości się w nich zanurzając i prawdopodobnie składając jaja...

    Taktyka:

    Pająk chimera to stworzenie sklasyfikowane jako „Zabójca". Potwór osłabia wroga paroma zaklęciami trucizny, by potem zadawać bardzo potężne, niemożliwe do zablokowania ciosy podstawowe. Zaleca się zakończenie walki jak najszybciej. Dobrą strategią może być spożycie mikstury Substancji i wykorzystanie całych swoich zasobów na początku walki, by zasypać potwora zaklęciami ofensywnymi. Na szczęście Pająk chimera nie ma zdolności defensywnych.

    Występowanie: Obóz Uchodźców, Starożytne Ruiny

       

    Pająk symbiont



    Wymagany poziom: 11

    Opis:

    Pająk symbiont to jedno z najstraszliwszych istot w krainach. Wielu nieuważnych magów padło ich ofiarą. Wyobraź sobie, że w twoją stronę zbliża się znajomy czarodziej, jednak powitany nie odpowiada, oczy jego są mdło zielone, a z jego ust ulewa się gęsta, piankowata ślina. Pająki symbionty przejmują ciała pokonanych wrogów, by zaskoczyć swoje kolejne ofiary. By rozpoznać potwora, należy zwrócić uwagę na plecy podejrzanego, z których wystawać będzie odwłok, zdradzający smutny los czarodzieja nosiciela. Symbiont nie jest zdolny do operowania językiem ludzi, więc rozpoczęcie rozmowy może zdemaskować monstrum, jednak zbliżenie się do nosiciela na odległość paru metrów, zazwyczaj oznacza, że walka jest już przegrana.

    Taktyka:

    Pająk symbiont, z racji przejęcia ciała czarodzieja, ma dostęp do zaklęć wszystkich żywiołów, a także do budowli ofensywnych. Warto jednak pamiętać, że jego najpotężniejszą bronią nadal pozostaje trucizna, więc warto użyć chowańca jadu...



    Występowanie: Obóz uchodźców, Starożytne ruiny

        

    Pająk toksyn



    Wymagany poziom: 17

    Opis:

    Pająk toksyn to bezpośrednia ewolucja pająka chimery. Dwie głowy mutanta zrastają się w jedną, przez co powstają szerokie na ponad pół metra szczęki. Te istoty prawie nie opuszczają zbiorników z Substancją, ich zadaniem zdaje się pilnowanie gniazd i zatruwanie płynącej w pobliżu magicznej cieczy. Obecność tych szkaradztw utrudnia transport Substancji, ponieważ każda ekspedycja musi składać się z odpowiednio przygotowanych specjalistów, zdolnych zneutralizować śmiertelnie silną truciznę potwora. Pająki toksyn działają szybko i o ile inne zmutowane pajęczaki często bawią się ofiarą, to te istoty zabijają natychmiast, bez litości i wahania.

    Taktyka:

    Podobnie do pająka chimery, Pająki toksyn osłabiają wroga przy pomocy zaklęć trucizny, by potem zakończyć jego żywot potężnymi atakami podstawowymi. W przypadku tego wroga, zarówno zaklęcia, jak i atak są znacznie bardziej potężne. Chowaniec jadu jest, w tym przypadku, niezbędny.



    Występowanie: Obóz uchodźców

    W ramach witryny magic-saga.com stosowane są pliki cookies w celu świadczenia Ci usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Na przykład, dzięki cookies zachowujemy informację o Twoich ustawieniach dźwięku. Korzystanie z cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w <a href="https://magic-saga.com/privacypolicy" target="_blank">Regulaminie</a>
    Ok